PRENUMERERA NU
Vi lovar att vara snälla!
Populära inlägg
Skapa blogg Logga in

Köp- och leveransvillkor

Här finns våra köpvillkor för privatpersoner.

  1. Allmänt
  2. Priser och betalning
  3. Fraktsätt och speditörer
  4. Leveranser
  5. Försening
  6. Avbokning
  7. Ångerrätt och retur
  8. Återbetalning
  9. Ej uthämtade paket
  10. Reklamation
  11. Tvist
  12. Presentkort
  13. Personuppgifter

1. Allmänt

Alltidtillsammans.se säljer varor med leverans inom Sverige.

Beställningar tas enbart emot via Alltidtillsammans.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor om din beställning.

Efter att ha beställt från Alltidtillsammans.se förbinder du dig att bevaka din inkorg då all kommunikation rörande din order sker via mail.

Alltidtillsammans förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Alltidtillsammans reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem och felaktig artikelinformation.

2. Priser och betalning

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

Alltidtillsammans samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig som kund alternativa betalmetoder. Oavsett betalsätt hanteras alla betalningar av Klarna och du väljer mellan fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning. Betalinformation mailas ut av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturor har en förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du under steg 3 i vår kassa samt hos Klarna.se

Vi accepterar VISA och Mastercard. Viktigt att veta är att vi använder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Observera dock att det ej går att betala med Electron- eller Maestrokort då Svenska inlösare ej stöder online-handel med dessa.

3. Fraktsätt och speditörer

Kostnaden för respektive fraktsätt framgår i kassan. Hos Alltidtillsammans kan du välja mellan följande fraktsätt:

Leverans till ombud
Paketet levereras till närmaste utlämningsställe. Du kan även aktivt välja ett specifikt utlämningsställe som du föredrar genom att klicka på Välj. Mottagaren behöver kunna uppvisa giltig legitimation. Mindre försändelser skickas som varubrev med PostNord och levereras vid din dörr eller brevlåda. Mottagaren behöver kunna uppvisa giltig legitimation.

** Leverans sker i enlighet med de uppgifter som anges vid beställningstillfället. Du som kund har därför ett ansvar att ange korrekta uppgifter. Om leverans skett enligt avtal men det visar sig att uppgifterna inte är korrekta, är det utom Alltidtillsammans ansvar.

4. Leveranser

Den totala leveranstiden för beställningen presenteras endast i kassan, där även frakttiden är inräknad beroende på valt fraktsätt. Hur snart en vara kan skickas (frakttid ej inräknad) står angiven på respektive produktsida. Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din beställning.

5. Försening

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vid en försening skickas information till dig via mail. Du har rätt att häva köpet i de fall förseningen är av väsentlig betydelse för dig som kund. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar Alltidtillsammans inte för förseningarna.

6. Avbokning

Varor som finns att beställa är varor som finns i lager hos oss eller vår leverantör. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. Tar en vara slut hos oss eller de leverantörer vi samarbetar med avbokas den från din beställning och levereras inte vid en senare tidpunkt. Vid avbokning skickas den informationen till dig via mail.

7. Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit varan) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Alltidtillsammans erbjuder dig möjlighet att returnera i 28 dagar från det att du mottagit varan.

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta, kontakta oss på info@alltidtillsammans.se eller använd Konsumentverkets standardformulär .

Följande varor undantas från ångerrätten och kan inte returneras:

– Nedladdningsbara produkter; då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
– Kodkort/värdebevis
– Öppnade och/eller använda hygien/kroppsnära produkter och kosmetika återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl

Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 28 dagar återbetalas hela beloppet. Om varans kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning komma att göras.

Du betalar själv för returen tillbaka. Du kan välja att enkelt skriva ut en retursedel via din leveransbekräftelse till ett fast pris om 59 kronor eller returnera genom att betala direkt på ombudet enligt gällande portotabell hos det fraktbolag du väljer. Klicka på “Vill du göra en retur?” och följ instruktionerna. Observera att retursedeln endast gäller för den aktuella beställningen.

Lägg varan i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

Returadress:
Alltidtillsammans AB,

Äpplarövägen 7

18533 Vaxholm

För att byta din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

8. Återbetalning

Är beställningen redan betald kontaktar Klarna dig för återbetalning av återstående belopp. Återbetalning sker utan dröjsmål (normalt inom några dagar) från att Alltidtillsammans erhållit varan i retur. Är fakturan inte betald rekommenderar vi att du rapporterar en retur till Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift under tiden det tar för oss att motta och hantera din retur. Det gör du enkelt på klarna.se eller via Klarnas app.

När vi har registrerat returen justeras beloppet och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via mail. Returkostnaden om 59 kronor kvarstår på din betalning eller faktura efter mottagen retur. Om du betalt för frakten från Alltidtillsammans så kvarstår även denna när du nyttjar din ångerrätt.

9. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr.

10. Reklamation

När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mail till info@alltidtillsammans.se Du kan även meddela din reklamation via post om du önskar, skicka då ditt reklamationsärende till Alltidtillsammans AB, Äpplarövägen 7 18533 VAXHOLM. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Du som kund har möjlighet att välja på att få felet avhjälpt, en omleverans av varan alternativt ett återköp. För att vi ska kunna genomföra en omleverans krävs det att aktuell vara finns tillgänglig. Vid godkänd reklamation bekostar Alltidtillsammans kostnaden för returfrakt. Reklamation till Alltidtillsammans ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.

11. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Alltidtillsammans alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Alltidtillsammans avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Alltidtillsammans förbinder sig då att följa ARN’s utslag.

Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats

12. Presentkort

Via Alltidtillsammans säljs både tryckta och digitala presentkort i olika valörer. När ett presentkort passerat giltighetsdatumet är det förbrukat och kan inte förnyas. Presentkort gäller ej som betalmedel för köp av nya presentkort. Betalning sker med kort/direktbetalning.

13. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss.

Om du beställt åt en annan mottagare utan dennes vetskap kan vi komma att lämna ut ditt förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss på info@alltidtillsammans.se

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss på info@alltidtillsammans.se

Köp- och leveransvillkoren uppdaterades senast den: 30 Augusti 2022